Dieta dla mózgu – sprawdź czego unikać, aby wzmocnić koncentrację

Zdrowe odżywianie wielu osobom kojarzy się raczej z utratą nadprogramowych kilogramów czy dążeniem do wymarzonej smukłej sylwetki. Należy jednak pamiętać, że pełnowartościowe i zbilansowane posiłki mają również ogromny wpływ na pracę mózgu i procesy poznawcze. Niewłaściwa dieta może powodować problemy ze skupieniem, koncentracją, odpornością czy samopoczuciem. Dobrze odżywiony mózg odwdzięczy się za wartościowe składniki, sprawnym działaniem. Sprawdź czego w diecie unikać, aby wzmocnić koncentrację.

Jednym z kluczowych elementów, który należy wyeliminować z diety dobrej dla mózgu jest przetworzona żywność. Fast foody to puste kalorie, które nie przynoszą naszemu organizmowi niczego dobrego. Za to wzmagają problemy z koncentracją i zmniejszają wydajność myślenia. Badania pokazują, że już po 10 minutach od zjedzenia przetworzonej żywności, kwasy tłuszczowe upośledzają działanie hipokampu, czyli części mózgu, która steruje nauką nowych rzeczy i przywoływaniem wspomnień. Wspomniany stan nie trwa długo. Jednak, jeśli żywimy się tylko fast foodami, nie trudno się domyślić co dzieje się z naszym mózgiem. Kolejnym składnikiem, który negatywnie wpływa na działanie mózgu jest cukier. Jedzony w nadmiarze upośledza pamięć krótkotrwałą i długotrwałą. Ponadto, spożywany chronicznie może prowadzić do choroby Alzheimera.

Może Ci się również spodobać

Piwo – właściwości zdrowotne trunku

Dieta wegetariańska – zalety i wady

Jeść zdrowo, czyli jak? Poznaj największe mity o zdrowym odżywianiu.

Kosmetyki niedozwolone w czasie ciąży